PDA

Просмотр полной версии : Amortizarea stampilei si a cheltuielilor de constituire


ellya
21.12.2010, 09:35
Cine poate sa spuna timp de citi ani trebuie sa se calculeaze amortizarea stampilei? A cheltuielilor de constituire?::-(:

Svetutza
21.12.2010, 09:46
Conform Catalogului MF si AN cheltuielile de organizare se amortizeaza intr-o perioada de pana la 10 ani

perioada de amortizare trebuie sa fie indicata in Politica Dvs. de contabilitate, la mine de ex. ele s-au amortizat in 3 ani

daca stampila a fost confectionata in momentul inregistrarii intreprinderii, atunci ea se include in cheltuielile de organizare

ellya
21.12.2010, 10:05
Noi o folosim timp de 5 ani de la inregistrarea firmei. In cazul cand se deconteaza uzura acumulata la sfirs.celor spre ex. 3 sau 5 ani, dar stampila continua sa fie folosita? E gresit acest lucru? Cum de procedat?

adriana
21.12.2010, 10:08
Nu e gresit, daca uzura a fost decontata si e inca in stare buna deci o ve-ti lasa in lista MF fara calculul uzurii

adriana
21.12.2010, 10:10
insa daca dv spuneti ca o folositi de la inregistrarea firmei, atunci ma alatur la ceea ce a spus Svetuta mai sus,:;-): se include in cheltuielile de organizare

ellya
21.12.2010, 10:13
deci, in cazul meu, atit pentru ch.de constituire cit si pentru stampila ar trebuie calculata amortizarea pentru o perioada de 10 ani.

ellya
21.12.2010, 10:22
Uzura pentru aceste ch.de organizare se calculeaza lunar? LA firma mea, contabila calcula amortiz. stampilei la finele anului, e gresit?

Svetutza
21.12.2010, 10:34
Nu e gresit, daca uzura a fost decontata si e inca in stare buna deci o ve-ti lasa in lista MF fara calculul uzurii

stampila nu este un mijloac fix !

Svetutza
21.12.2010, 10:35
Uzura pentru aceste ch.de organizare se calculeaza lunar? LA firma mea, contabila calcula amortiz. stampilei la finele anului, e gresit?

lunar sau trimestrial
astfel amortizarea este inclusa in Raportul statistic 5-C

adriana
21.12.2010, 10:40
stampila nu este un mijloac fix !

:%): aveti dreptate , imi cer scuze...... m-am indus in eroare

ellya
21.12.2010, 10:45
Mersi mult!!:*BRAVO*:

Svetutza
21.12.2010, 10:57
:%): aveti dreptate , imi cer scuze...... m-am indus in eroare

cu toate ca depinde de stampila :\m/:
:*JOKINGLY*:

adriana
21.12.2010, 11:11
Asa cum v-a spus svetuta conf anexei nr 1 a Catalogului MF si Activelor nemateriale cheltuielile de organizare sunt pe o perioada de pina la 10 ani, conf SNC 13 in cheltuielile de organizare se includ confectionarea stampilelor asta atunci cind a fost confectionata la constituirea inreprinderii

Rodica09
07.02.2012, 13:09
Buna ziua,
daca am primit licenta la 20.12 2010, iar activitatea am inceput-o la 01 martie 2011 pentru ianuarie si februarie 2011 e corect sa calculam uzura sau uzura se calculeaza din momentul in care incepem sa primim beneficii de pe urma utilizarii licentei date??
va multumesc anticipat

Райэл
07.02.2012, 13:36
Rodica09
Eu consider ca in scopuri financiare amortizarea licentei trebuie de calculat din momentul cind ati primit-o, insa in scopuri fiscale aceasta uzura trebuie corectata pina la momentul cind aceste cheltuieli incep a deveni necesare activitatii Dvs, deci pin ala momentul cind incepeti pe baza licentei sa realizati venituri in cazul Dvs.::-):

Svetutza
07.02.2012, 13:39
Rodica09
Eu consider ca in scopuri financiare amortizarea licentei trebuie de calculat din momentul cind ati primit-o, insa in scopuri fiscale aceasta uzura trebuie corectata pina la momentul cind aceste cheltuieli incep a deveni necesare activitatii Dvs, deci pin ala momentul cind incepeti pe baza licentei sa realizati venituri in cazul Dvs.::-):

da eu nu m-as stresa asa tare
adica, ma rog, depinde si de licenta
::-):

Rodica09
07.02.2012, 14:51
Svetutza, nu v-ati stresa in ce sens???
ati calcula amortizarea din momentul in care primiti licenta? sau din momentul in care incepeti efectiv sa lucrati?

E licenta in domeniul intermedierii in asigurari (daca conteaza tipul licentei).
Este stipulat in vreun act normativ momentul din care incepem calculul amortizarii? la MF ar fi din momentul darii in exploatare, si e mai clara situatia. Dar in cazul AN? cum e corect?

Accountant
07.02.2012, 20:45
Rodica09
... insa in scopuri fiscale aceasta uzura trebuie corectata pina la momentul cind aceste cheltuieli incep a deveni necesare activitatii Dvs, deci pin ala momentul cind incepeti pe baza licentei sa realizati venituri in cazul Dvs.::-):
Care sunt argumentele?

Mantea Andrei
10.02.2012, 13:25
Svetutza, nu v-ati stresa in ce sens???
ati calcula amortizarea din momentul in care primiti licenta? sau din momentul in care incepeti efectiv sa lucrati?

E licenta in domeniul intermedierii in asigurari (daca conteaza tipul licentei).
Este stipulat in vreun act normativ momentul din care incepem calculul amortizarii? la MF ar fi din momentul darii in exploatare, si e mai clara situatia. Dar in cazul AN? cum e corect?

din momentul primirii licentei - pe durata valabilitatii acesteia.

Taniuska2011
09.07.2012, 14:15
Buna ziua. Cheltuielie de organizare, in care se include si stampila, perioada de amortizare am indicato 3 ani. E posibil cumva mai inainte de termen sa inchid uzura lor? Si cum? Caci la darea de seama cei de la fisc miau zis ca trebuia toata suma odata sa o decontez si sa nu ma joc cu 18.26 lei lunar :(
Va multumesc mult

Svetutza
09.07.2012, 14:44
Buna ziua. Cheltuielie de organizare, in care se include si stampila, perioada de amortizare am indicato 3 ani. E posibil cumva mai inainte de termen sa inchid uzura lor? Si cum? Caci la darea de seama cei de la fisc miau zis ca trebuia toata suma odata sa o decontez si sa nu ma joc cu 18.26 lei lunar :(
Va multumesc mult

mai inainte de termen nu stiu daca e cazul
amortizati asa cum este
cei de la fisc o data spun asa , alta data spun altfel
daca le-ati fi dat integral la cheltuieli nu-i exclus ca va spuneau invers :*CRAZY*:

Taniuska2011
09.07.2012, 14:58
::-): aveti dreptate

lag
09.07.2012, 19:41
Buna ziua. Cheltuielie de organizare, in care se include si stampila, perioada de amortizare am indicato 3 ani. E posibil cumva mai inainte de termen sa inchid uzura lor? Si cum? Caci la darea de seama cei de la fisc miau zis ca trebuia toata suma odata sa o decontez si sa nu ma joc cu 18.26 lei lunar :(
Va multumesc mult

Cei de la fisc ar trebui sa stie ca pe linga CF mai sunt si standarde de contabilitate.

savoronga
08.09.2012, 09:00
am vazut pe mai multe facturi fiscale in loc de semnatura cu pixul semnatura pusa cu stampila sau chiar imprimata. cit de legale sunt ele si pe ce acte inca ele pot fi aplicate in asa mod?