PDA

Просмотр полной версии : Carnete de munca


vica.io
06.02.2010, 02:19
costul carnetelor de munca se va retine din salariu obligatoriu sau exista si alta procedura?

webmaster
08.02.2010, 11:10
Capitloul V "Achitarea costului carnetului de muncă" din Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova Nr. 1449 din 24 decembrie 2007 "privind carnetul de muncă" stabileşte următoarele:

"80. La întocmirea carnetului de muncă angajatorul încasează de la salariat contravaloarea acestuia.
81. În cazul în care carnetul de muncă este completat greşit sau este deteriorat din cauza păstrării neglijente la unitate, plata pentru noul carnet este achitată de unitate.
82. În cazul în care carnetul de muncă a fost pierdut din vina unităţii, titularului i se eliberează un duplicat fără a se încasa contravaloarea lui."

adriana
25.05.2010, 11:38
adica daca salariatul are in buzunar banii.. vi-i achita direct fara sa mai astepte salariul ;)

contabilmd
20.03.2011, 09:10
Stiu ca costul carnetelor de munca se iau concomitent si la venituri,si la cheltuieli..care sunt formulele contabile?

Mantea Andrei
20.03.2011, 11:47
Stiu ca costul carnetelor de munca se iau concomitent si la venituri,si la cheltuieli..care sunt formulele contabile?

Din cite eu cunosc diferita lume le contabilizeaza diferit.
1. Una dintre modalitati care am intilnit este urmatoarea:

A) Achizitie
Dt 211 - La suma fara TVA a carnetelor de munca
Dt5342 - La suma TVA
Ct 521 - La suma totala

totodata reflectare la cont extrabilantier clasa 9

B)La moment retinere cost de la angajat - reflectare cost
Dt 714 - La valoare vara TVA
Ct 211

C)La moment retinere cost de la angajat - reflectare transfer drept proprietate
Dt 227 - la suma total inclusiv TVA
Ct 612 - la suma fara TVA (coincide cu ce e la 711)
Ct 5342 - la suma TVA aferenta

totodata diminuare de la cele eliberate angajati la cont extrabilantier clasa 9

2. Alta modalitate intilnita
A) Achizitie
Dt 251,252,141,142 - La suma fara TVA a carnetelor de munca
Dt 5342 - La suma TVA
Ct 521 - La suma totala

totodata reflectare la cont extrabilantier clasa 9

B) La moment retinere cost de la angajat

Dt 227,531 - La suma totala
Ct 251,252,141,142 - La suma fara TVA a carnetelor de munca
Ct 5342 - La suma TVA aferenta


totodata diminuare de la cele eliberate angajati la cont extrabilantier clasa 9

3. Inteleg ca in practica lumea mai aplica si alte modalitati. In modalitatile de mai sus, pe mine ma deranjeaza un pic aspectul cu TVA, se primeste ca este trecut in cont is apoi restabilit. In cazul acesta posibil ar fi mai corect de a le reflecta la intrare la valoare inclusiv TVA fara al mai trece in cont, dar aici trebuie de tinut cont de mai multe aspecte, de faptul ca in facturi apare TVA separat, de faptul ca in cazuri de deteriori si pierderi din cauza angajator acesta va elibera duplicat din contul sau, cu toate ca si in cazul dat mai degraba ar trebuie de restabilit TVA aferent la Dt 713 Ct 5342.

ionix
21.03.2011, 10:04
la eliberarea carnetului de munca, si respectiv dupa restabilirea TVA-ului, la angajat se scrie factura fiscala? stiu ca in practica asa ceva nu-i, dar unii auditori recomanda acest fapt *WRITE*

dinanet
21.03.2011, 10:36
la intreprinderea noastra intotdeauna s-au scris facturi fiscale pt carnete de munca ::-X:

Mantea Andrei
21.03.2011, 12:18
la eliberarea carnetului de munca, si respectiv dupa restabilirea TVA-ului, la angajat se scrie factura fiscala? stiu ca in practica asa ceva nu-i, dar unii auditori recomanda acest fapt *WRITE*

eu cred ca trebuie, deoarece intial cind ati cumparat a trecut drept de propietate a carnetului la intreprindere, cind le eliberati la angajati si ei achita respectiv drept de proprietate tre la ei si ca urmare ei si suporta TVA. Respectiv trebuie sa aveti baza pentru aceasta operatie, ceea ce si este factura fiscala.

adriana
21.03.2011, 12:41
am 100 angajati, le dau carnete de munca... sa eliberez 100 facturi fiscale? nu prea cred:*PARDON*:

Mantea Andrei
21.03.2011, 12:58
am 100 angajati, le dau carnete de munca... sa eliberez 100 facturi fiscale? nu prea cred:*PARDON*:

si unde ati gasit 100 de angajati la care sa fie necesar sa le dati carnete de munca odata? ::-): Nu cred ca se acumuleaza un asa numar considerabil de angajati pe parcursul unui an ca tocmai sa va creeze inconveniente serioase.

adriana
21.03.2011, 15:00
Si in caz ca este::-): ::-P:

Mantea Andrei
21.03.2011, 17:15
Si in caz ca este::-): ::-P:

in caz ca este aplic metoda nereglamentata nicaieri, o factura la sfirsit de luna pe toti, toate exemplarele le las la intreprindere (tot mai bine ca nimic)

conecoman
22.03.2011, 14:08
in caz ca este aplic metoda nereglamentata nicaieri, o factura la sfirsit de luna pe toti, toate exemplarele le las la intreprindere (tot mai bine ca nimic)

e posibil asa? daca pe parcursul anului au loc incasari p/u carnete de munca. la 31 decembrie eliberam factura fiscala p/u toate carnetele inminate? cui?

adriana
22.03.2011, 14:31
daca observati mai sus mantea Andrei a spus aplic metoda NEREGLEMENTATA NICAIERI. Eu spre ex nu eliberez nici o factura fiscala,inregistrez doar in registru din vinzari

Mantea Andrei
22.03.2011, 14:51
e posibil asa? daca pe parcursul anului au loc incasari p/u carnete de munca. la 31 decembrie eliberam factura fiscala p/u toate carnetele inminate? cui?

Nu la 31 decembrie, dar la sfirsit de fiecare luna. Completezi toate exemplare, ca si cum ai scrie la persoana fizica, doar ca nu scrii la o persoana fizica concreta dar la mai multi "Angajati" si nu le da-i nimanui, le arhivezi pe toate la intreprindere. Dar cum am mai spus, aceasta metoda nu este reglementata.

adriana
24.03.2011, 14:47
La procurarea carnetelor DT211 CT 521; Dt534 CT 521
la eliberarea lor angajatilor DT227 CT 211 Ct534
la procurare trec TVA in cont, la eliberare fac inregistrare in registrul de vinzari(fara sa scriu factura fiscala), si le arat in declaratia TVA in boxa 1 si respectiv 2. Mi se pare o metoda cit se poate de corecta

savoronga
24.03.2011, 18:01
eu tot consider ca nu trebuie de scris nici o factura fiscala. e de ajuns de inregistrat in registrul vinzarilor. mai inainte la intreprinderele de comert cuamanuntul in fiecare sfirsit de luna se scria factura fiscala aferenta tuturor vinzarilor in numerar prin aparatul de casa. acum acest lucru nu se face. deci cred ca e analogic cu si cu carnetele de munca.

Vita
29.06.2011, 10:18
Poate cineva cunoaste, daca un angajat solicita eliberarea carnetului de munca pentru a-l prezenta la ambasada ca sa obtina viza si acolo se retine pe o perioada de 10 zile, e necesar vreo cerere din partea salariatului sau odin pe firma sau altceva? multumesc

adriana
29.06.2011, 13:01
desi nu am citit despre asa ceva.. eu intotdeauna le spun sa scrie cerere unde sa indice motivul solicitarii carnetului, si de asemenea fac ordin unde se semneaza ca au primit carnetul la mina.

Marin
29.06.2011, 13:56
in conformitate cu legislatia in vigoare (REGULAMENT privind completarea, păstrarea şi evidenţa carnetului de muncă) intreprinderea nu are dreptul sa elibireze carnetul de munca in original pe perioada angajarii salariatului, numai copia legalizată.
Dar in multe cazuri (ambasada,banca, la pensionarea salariatului, ...) se c ere carnetul in original.
În cazul dat eu cer numai cerere si cind mi se restitule carnetul cererea o anulez (rup).

rorik005
11.07.2011, 11:52
Poate cineva cunoaste, daca un angajat solicita eliberarea carnetului de munca pentru ambasada e suficient copia carnetului de munca cu stampila umeda a intreprinderii

CaRla
11.07.2011, 14:33
E suficient, daca pentru deschiderea unei vize: copia carnetului cu stampila umeda si semnatura responsabilului.

Marin
11.07.2011, 15:25
totul depinde de ambasada, foarte des aceasta copie nu e de ajuns, ei pot sa ceara si originalul

Vita
25.11.2011, 10:07
Buna ziua la toti, am asa o situatie si nu sunt sigura cum ar trebui sa procedez. am angajat un lucrator care nu are carnet de munca (s-a pierdut), in plus el de mai multi ani nu a mai lucrat. Acum daca ii eliberez un nou carnet de munca cum fac inscrierea? numerotarea va incepe de la 1?

люга
25.11.2011, 10:24
Этот сотрудник пишет заявление с просьбой выдать ему дубликат трудовой книжки и вы открываете ему новую , с пометкой "Дубликат", и он должен принести вам справку с последнего места работы, с указанием периода работы" что бы вы могли записать в "дубликат" его стаж.
По любому, В случае кражи, потери или уничтожения трудовой книжки последнее предприятие, где работал работник, выдает в течение 15 календарных дней с момента обращения дубликат трудовой книжки.
Если работник до поступления на данное предприятие уже работал, то при заполнении дубликата трудовой книжки в раздел дубликата \"Сведения о трудовой деятельности\" в графу 4 прежде всего вносится запись о стаже работы до поступления на данное предприятие, подтвержденная документами.
Общий стаж работы записывается суммарно, то есть указывается общее количество лет, дней работы, без уточнения, на каком предприятии, в какие периоды времени и на каких должностях работал владелец трудовой книжки.
После внесения сведений, подтвержденных документами, в дубликате записываются конкретные рабочие периоды.
В том случае, когда документы не содержат полностью указанных выше сведений о работе в прошлом, в дубликат трудовой книжки вносятся только имеющиеся в документах сведения.

savoronga
28.11.2011, 08:15
am citit nr 4 al revistei monitorul fiscal.md. am inteles ca pentru perfectarea carnetului de munca nou angajatului trebuie de eliberat bon fiscal de la aparatul de casa? dar daca genul de activitate nu prevede utilizarea aparatului de casa? de ce nu putem retine pur si simplu din salariu? atunci aparatul de casa trebuie sa fie programat cu codul pentru carnete de munca, cum are programate alte coduri pentru marfuri sau servicii?

adriana
28.11.2011, 09:03
Cine v-a spus ca nu puteti retine din salariu? Puteti retine din salariu , eliberarea bonului fiscal ar fi atunci cind salariatul achita in numerar banii.

contabil
28.11.2011, 09:54
Cine v-a spus ca nu puteti retine din salariu? Puteti retine din salariu , eliberarea bonului fiscal ar fi atunci cind salariatul achita in numerar banii.
Dar pe ce te bazezi cind spui ca "puteti retine din salariu"?
Am fost in octombrie, la un seminar la ACAP, si acolo ne-au spus ca nu se permite de retinut din salariu pentru carnete de munca, sau pentru cheltuieli de telefonie sau altele.... Se permite doar retinerea a ceea ce e mentionat in Codul Muncii, conform art. 148.:Reţinerile din salariu
(1) Reţinerile din salariu se pot face numai în cazurile prevăzute de prezentul cod şi de alte acte normative.
(2) Reţinerile din salariu pentru achitarea datoriilor salariaţilor faţă de angajator se pot face în baza ordinului (dispoziţiei, deciziei, hotărîrii) acestuia:
a) pentru restituirea avansului eliberat în contul salariului;
b) pentru restituirea sumelor plătite în plus în urma unor greşeli de calcul;
c) pentru acoperirea avansului necheltuit şi nerestituit la timp, eliberat pentru deplasare în interes de serviciu sau transferare într-o altă localitate ori pentru necesităţi gospodăreşti, dacă salariatul nu contestă temeiul şi cuantumul reţinerilor;
d) pentru repararea prejudiciului material cauzat unităţii din vina salariatului (art.338).
(3) În cazurile specificate la alin.(2), angajatorul are dreptul să emită ordinul (dispoziţia, decizia, hotărîrea) de reţinere în termen de cel mult o lună din ziua expirării termenului stabilit pentru restituirea avansului sau achitarea datoriei, din ziua efectuării plăţii greşit calculate ori a constatării prejudiciului material. Dacă acest termen a fost omis ori salariatul contestă temeiul sau cuantumul reţinerii, litigiul se va examina de către instanţa de judecată la cererea angajatorului sau salariatului (art.349-355).
Ne-au mai spus ca chiar daca salariatul ar depune cerere pentru retinerea din salariu, a unor sume care nu sunt specificate mai sus, atunci nu avem voie. Ce parere aveti?
Și încă o întrebare, pentru reținerea sumelor de mai sus e obligatoriu de avut ordin (dispoziţie, decizie, hotărîre) sau e opțional?

adriana
28.11.2011, 13:37
De fapt retinerile din salariu se efectueaza in baza codului muncii si a altor acte normative. In Regulamentul cu privire la modul de evidenta si eliberare a carnetelor de munca se spune ca trebuie ... sa incasam contravaloarea carnetului de munca...
Din cunostintele generale stiu ca expresia a incasa nu inseamna a primi bani sub forma de bancnote si monede. De fapt venitul care il are o ontreprindere la sfirsit de an.. se poate numi ca incasare. Sunt mai multe forme de incasare.... Parerea mea este ca daca retin din salariu contravaloarea carnetului de munca... am incasat suma de bani.
Nu cred ca este nici o violare a legislatiei si cu cit mai mult a drepturilor salariatului.

Райэл
28.11.2011, 14:53
De fapt se confunda notiunea de retinere. Angajatul are obligatia de a deschide carnet de munca. Faptul cum v-a fi acoperita datoria angajatului ramine la discretia angajatorului. Datoria angajatului apare la momentul deschiderii carnetului de munca, atunci apare si obligatia spre plata si poate fi acoperita sau prin achitarea direct a banilor in casieria intreprinderii prin bonul fiscal, sau poate fi achitata din contul salariului ulterior, sau poate fi la ordinul conducerii efectuata cu titlu gratuit.::-):

Yota
28.11.2011, 15:21
Почитала тему и голова пошла кругом.ИМХО:
1) Удерживали, удерживаем и будем удерживать из з/п на основании написанного работником заявления о выдаче труд. книжки.
2) Не отписывать н/н и не выбивать чек, ещё бы обязали на каждую накладную, что на труд. книжку, тоже отписывать н/н, на каждую доверенность и др. БСО, что получаем.
3) Архаизм и в самом деле.

adriana
28.11.2011, 16:16
Почитала тему и голова пошла кругом.ИМХО:
1) Удерживали, удерживаем и будем удерживать из з/п на основании написанного работником заявления о выдаче труд. книжки.
2) Не отписывать н/н и не выбивать чек, ещё бы обязали на каждую накладную, что на труд. книжку, тоже отписывать н/н, на каждую доверенность и др. БСО, что получаем.
3) Архаизм и в самом деле.

da Yota sigur ca facem si vom face asa::-): .... in fond cel putin eu nu am avut niciodata probleme in urma controlului..... insa mai aprofundam si noi, mai dezbatem.. mai polemizam... sa fie mai intrigant :;-):

Райэл
28.11.2011, 17:42
A elibera factura sau factura fiscala pentru livrarea carnetului de munca e un lucru firesc. Nu vad motiv pentru care asa ceva ar fi ceva esit din comun.::-):

savoronga
29.11.2011, 09:44
intreprinderea are gen de activitate comeert cu amanunt. si nu are procurate facturi pentru ca nua re nevoie de ele. acum sa procur facturi doar ca sa scriu un carnet de munca???

Yota
29.11.2011, 09:50
Они-то пригодятся (пара штучек) в любом случае, рано или поздно, но своЙё мнение по поводу отписки накладных на трудовые Йя уже высказала

Accountant
29.11.2011, 16:55
Трудовые книжки - бланки строгой отчетности, которые приобретаются предприятием для учета работников, у которых трудовая книжка при найме отсутствует.
Т.е. обязательства по приобретению, хранению, учету этих активов принадлежит предприятию. И расходы по ним несет предприятие, если потеряет, испортит.
Если труд.книжка заполнена на нового работника, то он должен вернуть затраты (есть вариант, что не возвращает с согласия предприятия). Это значит передача собственности, т.е. продажа. Значит, нужно оформить соответствующим образом (просто чек, или накладная+чек, или накладная+взаимозачет путем заявления).
Но передача собственности не имеет место до тех пор, пока работник не уволился. Это значит, что трудовая книжка находится на хранении у предприятия, хотя передача прав собственности имело место (а документально хранение не оформлено...)

Mantea Andrei
01.12.2011, 16:34
Почитала тему и голова пошла кругом.ИМХО:
1) Удерживали, удерживаем и будем удерживать из з/п на основании написанного работником заявления о выдаче труд. книжки.
2) Не отписывать н/н и не выбивать чек, ещё бы обязали на каждую накладную, что на труд. книжку, тоже отписывать н/н, на каждую доверенность и др. БСО, что получаем.
3) Архаизм и в самом деле.

::-):
de fapt este "o mica" diferenta intre eliberarea delegatiei pe numele angajatului (blancul ramine proprietatea intreprinderii), si realizarea angajatului a carnetului de munca (unde carnetul va deveni a angajatului)...



skipped

Но передача собственности не имеет место до тех пор, пока работник не уволился. Это значит, что трудовая книжка находится на хранении у предприятия, хотя передача прав собственности имело место (а документально хранение не оформлено...)

Interesanta abordare :*BRAVO*:. In scopuri teoretice eu asi aprofunda intrebarea, si anume, criterii de recunoastere a veniturilor "Когда перешли практически все риски и преимущества". In cazul dat cum credeti, se indeplineste criteriul dat la momentul realizarii carnetului sau la momentul eliberarii acestuia angajatului cind acesta se concediaza, pentru a putea contabiliza operatiunea data? Si de ce credeti ca se indeplineste/nu se indeplineste?

Accountant
01.12.2011, 18:42
In scopuri teoretice eu asi aprofunda intrebarea, si anume, criterii de recunoastere a veniturilor "Когда перешли практически все риски и преимущества". In cazul dat cum credeti, se indeplineste criteriul dat la momentul realizarii carnetului sau la momentul eliberarii acestuia angajatului cind acesta se concediaza, pentru a putea contabiliza operatiunea data? Si de ce credeti ca se indeplineste/nu se indeplineste?

In aspectele legate de carnetele de munca intervine legislatia, care stabileste obligatiile intreprinderii si lucratorului. Si deaceea situatia este deosebita de alte operatii economice.

Ipoteza 1: recunoasterea venitului apare in momentul cand carnetul de munca (formular curat) este completat (evident, fara greseli) pe numele noului lucrator.
Argumente - formularul de-jure apartine lucratorului, deci avantajele sunt ale acestuia.
Contrargumente - riscurile inca sunt ale intreprinderii (daca pierde carnetul deschide altul pe contul sau). Doar in momentul cand se concediaza lucratorul si i se elibereaza carnetul - i se transmit deja si riscurile.

Ipoteza 2: recunoasterea venitului are loc la eliberarea carnetului in momentul concedierii.
Argumentele anterioare devin contrargumente si invers.

Mantea Andrei
02.12.2011, 12:31
In aspectele legate de carnetele de munca intervine legislatia, care stabileste obligatiile intreprinderii si lucratorului. Si deaceea situatia este deosebita de alte operatii economice.

Ipoteza 1: recunoasterea venitului apare in momentul cand carnetul de munca (formular curat) este completat (evident, fara greseli) pe numele noului lucrator.
Argumente - formularul de-jure apartine lucratorului, deci avantajele sunt ale acestuia.
Contrargumente - riscurile inca sunt ale intreprinderii (daca pierde carnetul deschide altul pe contul sau). Doar in momentul cand se concediaza lucratorul si i se elibereaza carnetul - i se transmit deja si riscurile.

Ipoteza 2: recunoasterea venitului are loc la eliberarea carnetului in momentul concedierii.
Argumentele anterioare devin contrargumente si invers.

Merci.

vedeti ca recunoastea veniturilor ar trebui sa fie atunci cind ambele si riscuri si avantaje trec, dar aceasta ar reiesi mai degraba in Ipoteza 2. Insa nu cred ca cineva a reflectat contabil aceasta operatiune in acest mod.

Mi-ar fi interesante si alte puncte de vedere la tema...

savoronga
05.12.2011, 08:45
si daca intreprinderea nu are aparate de casa? sa cumpere aparat de casa doar pentru a bate un cec de 84 lei pentru carnet de munca o data la citiva ani?:%): am ajuns la asa concluzii dupa ce am citit articolul din CA 11/2011 privind operatiile tranzit.

Accountant
05.12.2011, 09:38
savoronga, in posturile anterioare sunt citeva modalitati de achitare si documentare. livrind carnetul, eliberati factura. apoi printr-un acord intre parti (sa-i zicem cerere a lucratorului) se face achitare reciproca a obligatiilor. adica in suma de 84 lei se micsoreaza datoria angajatorului fata de angajat pentru salariu.

Accountant
05.12.2011, 09:40
costul carnetelor de munca se va retine din salariu obligatoriu sau exista si alta procedura?

vica.io, nu-i obligatoriu. angajatul poate plati bani lichizi pe carnet. sau angajatorul poate sa daruie carnetul angajatului. ::-):

savoronga
05.12.2011, 10:06
savoronga, in posturile anterioare sunt citeva modalitati de achitare si documentare. livrind carnetul, eliberati factura. apoi printr-un acord intre parti (sa-i zicem cerere a lucratorului) se face achitare reciproca a obligatiilor. adica in suma de 84 lei se micsoreaza datoria angajatorului fata de angajat pentru salariu.

da ati citit CA 11/2011? pag 88

Accountant
05.12.2011, 11:04
da ati citit CA 11/2011? pag 88

Nu. Ce-i acolo?

savoronga
05.12.2011, 11:10
dezabteri pe tema carnetelor de munca in privinta eliberarii facturii fiscale, cecului si retinerii din salariu. a primit cineva amenzi pentru neeliberarea facturii si cecului pentru carnete de munca eliberate angajatului?

Accountant
05.12.2011, 12:10
dezabteri pe tema carnetelor de munca in privinta eliberarii facturii fiscale, cecului si retinerii din salariu.
La ce concluzii au adus dezbaterile?

Mantea Andrei
05.12.2011, 12:36
La ce concluzii au adus dezbaterile?

Nu sint dezbateri, este parere.

de fapt au reflectat toate situatiile posibile, iar fisc-ul a adaugat-o si pe a sa, care la drept vb e cam neverosibila, ceva o cam dau ei in bara, si nu e prima data.

pareri reprezinta o sintetizare a tot ce poate fi, ca trebui ff si aparat de casa, ca nu trebuie, ca nu se poate de retinut din salariu etc, si respectiv fiecare ramina sa decida care optiune ii pare mai justificata. Probleme real sint in toate aceste aspecte si aeasta se datoreaza legislatiei imperfecte, care creaza birocratie unde nu este necesara.

fiscul pe site-ul sau zice ca, aceasta opratiune nu este obiect al impunerii TVA, dar factura fiscala trebuie, ceea ce e contradictoriu si in art. dat se explica detaliat de ce. totodata se mai atrage atentie ca se prevad la anul amenzi de 3600 pentru fiecare factura neeliberata in termen dar nu mia mult de 108000 in total. Cit priveste conluzia - fiecare si-o scote singur

Desigur ca sint de dorit modificari in legislatie, si cum se vorbeste in articol ele au fost puse in discutie si s-a promis ca se va analiza, dar la nivel de promisiune si a ramas pina cind. Iar pina la acest moment, eu ramin de parerea ca asa cum nu sint asa de multe operatiuni de tipul dat se poate de atras mai putina atentie problemei date si de concentrat pe operatiuni mai consitente ::-):. Pentru a te asigura de liniste, indeplinesti cerinte de pe site fisc, respectiv factura, prin salariu nu retragi (cu toate ca nu sint complet de acord cu aceasta) si daca ai aparat de casa, bati prin el (cu toate ca iarasi nu rpea sint de acord), dar dar este rebel in fire, nu faci nimic din aceste operatiuni si lupti dirz in caz de necesitate cu argumete de rigoare.


vica.io, nu-i obligatoriu. angajatul poate plati bani lichizi pe carnet. sau angajatorul poate sa daruie carnetul angajatului.

desigur ca bani lichizi, atita mai ramine sa platim bani solizi pe niste carnete, mai ales ca fisc-ul va incerca sa-i scoate pe ce-i solizi prin amenzi.

Accountant
05.12.2011, 12:47
Mantea Andrei, multumesc!

ca nu se poate de retinut din salariu etc,
Achitarea reciproca a obligatiilor nu este echivalenta cu retinerea din salariu.

Mantea Andrei
05.12.2011, 12:54
Mantea Andrei, multumesc!

Achitarea reciproca a obligatiilor nu este echivalenta cu retinerea din salariu.

De asta si spuneam ca nu sint de acord (partea spre final a mesajului) ::-):

savoronga
06.12.2011, 08:53
cineva a paltit amenzi pentru neindeplinirea cerintelor referitoare la perfectarea documentelor privind eliberarea carnetelor de munca angajatului?

sirius
06.12.2011, 10:56
Daca nu ati eliberat facturi fiscale pentru fiecare carnet de munca deschis pe parcursul anului, atunci in decembrie eliberati o singura factura fiscala pe toaote carnetele de munca. In rubrica "Beneficiar" indicati: "...lucratorilor societatii".

Accountant
06.12.2011, 11:34
Daca nu ati eliberat facturi fiscale pentru fiecare carnet de munca deschis pe parcursul anului, atunci in decembrie eliberati o singura factura fiscala pe toaote carnetele de munca. In rubrica "Beneficiar" indicati: "...lucratorilor societatii".

:*DONT_KNOW*:
De unde asa informatie?

Mantea Andrei
06.12.2011, 13:07
:*DONT_KNOW*:
De unde asa informatie?

multa lume practica ceva asemanator, si nu doar pentru carnete de munca, doar ca nu la sfirsit de an, dar la sfirsit de fiecare luna - pentru a face fata perioadei de gestiune aferenta tva de luna, mai rar nu e bine.

Accountant
06.12.2011, 13:07
multa lume practica ceva asemanator, si nu doar pentru carnete de munca, doar ca nu la sfirsit de an, dar la sfirsit de fiecare luna - pentru a face fata perioadei de gestiune aferenta tva de luna, mai rar nu e bine.

Dar baza legala care e?

Mantea Andrei
06.12.2011, 13:20
Dar baza legala care e?

Am dubii ca undeva o sa gasiti descrisa asa metoda, daca gasiti dati si mie ::-):

sirius
06.12.2011, 13:50
Am fost la un seminar, unde a fost discutata tema Carnetelor de munca. 1)Pentru fiecare carnet de munca deschis angajatului se elibereaza factura fiscala. 2) Dar daca nu s-a facut asa ceva pe parcursul anului, atunci se emite o singura factura la sfirsit de an pentru toate carnetele de munca noi deschise, la care nu s-a emis factura fiscala.

Svetutza
06.12.2011, 13:57
Am fost la un seminar, unde a fost discutata tema Carnetelor de munca. 1)Pentru fiecare carnet de munca deschis angajatului se elibereaza factura fiscala. 2) Dar daca nu s-a facut asa ceva pe parcursul anului, atunci se emite o singura factura la sfirsit de an pentru toate carnetele de munca noi deschise, la care nu s-a emis factura fiscala.

sfatul meu in acest caz este urmatorul:
NU credeti celor spuse la seminare intru totul...am patit-o si eu o data...
aici e bine-venita fraza "доверяй, но проверяй" :)

nu sunt de acord cu eliberarea FF pt carnete de munca...chiar daca la moment nu am argumente legale in acest sens...

o solutie ar fi eliberarea acestei FF in cazul eliberarii angajatului, iar pina atunci acestea sa fie tinute la evidenta angajatorului

lia
06.12.2011, 14:42
Svetuta, de ce sa asteptam eliberarea? pozitia mea este ca odata cu completarea carnetului de munca el trece in posesia angajatului chear daca nu este achitat din motiv ca nu mai poate fi utilizat cu alt scop.

Svetutza
06.12.2011, 14:48
Svetuta, de ce sa asteptam eliberarea? pozitia mea este ca odata cu completarea carnetului de munca el trece in posesia angajatului chear daca nu este achitat din motiv ca nu mai poate fi utilizat cu alt scop.

sa va spun cum fac eu...
eliberez carnet de munca fara a incasa contra valoarea lui si fara a elibera FF
formularele utilizate le casez o data in an cind fac inventarierea formularelor cu regim special si punct...

pacat ca sunt atitea pareri si pacat ca aceasta intrebare trezeste de fiecare data atitea semne de intrebare....

cel mai simplu ar fi sa avem o explicatie oficiala din partea fiscului in privinta impozitarii si documentarii

astfel, propun revistelor noastre de specialitate sa puna punct o data si pentru totdeauna pe aceasta problema !!!

Mantea Andrei
06.12.2011, 15:08
sa va spun cum fac eu...
eliberez carnet de munca fara a incasa contra valoarea lui si fara a elibera FF
formularele utilizate le casez o data in an cind fac inventarierea formularelor cu regim special si punct...

pacat ca sunt atitea pareri si pacat ca aceasta intrebare trezeste de fiecare data atitea semne de intrebare....

cel mai simplu ar fi sa avem o explicatie oficiala din partea fiscului in privinta impozitarii si documentarii

astfel, propun revistelor noastre de specialitate sa puna punct o data si pentru totdeauna pe aceasta problema !!!

pai este articol in ca nr.11 la tema ::-):, iar fiscul pe site are publicata pozitia, ff trebuie - iar obiect al impunerii cu tva nu (alta intrebare unde e logica in aceasta pozitie ::-(:)

Svetutza
06.12.2011, 15:13
pai este articol in ca nr.11 la tema ::-):, iar fiscul pe site are publicata pozitia, ff trebuie - iar obiect al impunerii cu tva nu (alta intrebare unde e logica in aceasta pozitie ::-(:)

in CA 11 ?
nu vad :*PARDON*:

Mantea Andrei
06.12.2011, 15:29
in CA 11 ?
nu vad :*PARDON*:

vedeti mesajele nr. 43-47 din aceasta tema :;-):

adriana
07.12.2011, 20:27
iar fiscul pe site are publicata pozitia, ff trebuie - iar obiect al impunerii cu tva nu (alta intrebare unde e logica in aceasta pozitie ::-(:)

Andrei in ce compartiment? Caut si nu gasesc

Mantea Andrei
08.12.2011, 07:53
Andrei in ce compartiment? Caut si nu gasesc

Fac referinta la ordin 923 din 21.11.2011 (28.3.37) (http://baza.fisc.md/ShowQuestionsInOrder.aspx?order=0137aca4-4c6b-42cb-8f87-4762511b9037)
13. (28.3.37) Reprezintă transmiterea carnetelor de muncă, de către angajator angajatului, livrare impozabilă cu TVA ?
În corespundere cu prevederile art.95 alin.(l) lit. a) din Codul fiscal, obiectul impunerii îl constituie livrarea mărfurilor, serviciilor de către subiecţii impozabili, reprezentînd rezultatul activităţii lor de întreprinzător în Republica Moldova. Potrivit art.93 pct.3) din Codul fiscal, livrare de mărfuri reprezintă transmitere a dreptului de proprietate asupra mărfurilor prin comercializarea lor, schimb, transmitere gratuită, transmitere cu plată parţială. În conformitate cu pct. 80 din Hotărîrea Guvernului privind carnetul de muncă nr. 1449 din 24.12.2007, la întocmirea carnetului de muncă angajatorul încasează de la salariat contravaloarea acestuia. Astfel, transmiterea carnetelor de muncă angajaţilor nu reprezintă o livrare impozabilă, iar cheltuielile aferente carnetelor de muncă urmează a fi refacturate în temeiul art. 1171 alin.(10) din Codul fiscal, prin eliberarea facturii fiscale în care se vor înscrie doar aceste cheltuieli.

savoronga
08.12.2011, 08:53
speram ca se va primi ca si in cazul explicatiilor privind concediile medicale, cind initial au zis ca sint impozabile si nedeductibile, iar apoi neimpozabile si deductibiel. ramine de asteptat. :;-):

adriana
08.12.2011, 10:54
Daca carnetele de munca nu constituie livrare impozabila... nu e mai logic sa eliberez factura in loc de factura fiscala?

Compensarea cheltuielilor indicate in art dat le percep ca acele cheltuieli legate de marfurile, serviciile impozabile

savoronga
09.12.2011, 09:23
pentru perfectarea carnetului de munca angajatul trebuie sa depuie cerere?

Svetutza
09.12.2011, 09:34
pentru perfectarea carnetului de munca angajatul trebuie sa depuie cerere?

nu
doar daca vrea sa i se faca dublicat

Nusea
04.04.2012, 08:16
Вопрос: где можно купить трудовые ? Заранее спасибо.

RUBI
04.04.2012, 09:16
Вопрос: где можно купить трудовые ? Заранее спасибо.

TehnoDesign& Ko SRL, STR. A.Mateevici,29

lag
04.04.2012, 09:17
"Tehnodesign" SRL str.Mateevici intersectie cu Eminescu

Nusea
04.04.2012, 11:42
Эта инфо у меня тоже есть, может есть другие варианты?

RUBI
04.04.2012, 12:07
Эта инфо у меня тоже есть, может есть другие варианты?

de ce nu va aranjaza compania data?

Marin
04.04.2012, 12:26
ei sunt monopolisti in domeniu carnetelor de munca

webmaster
18.04.2012, 15:03
Ministerul Finanţelor prin scrisoarea nr. 15-09/171 din 26.03.2012 s-a expus pe marginea modului de facturare, impozitare şi contabilizare a carnetelor de munca. Textul scrisorii este atasat.

felicia
16.07.2012, 08:48
dar in cazul in care nu este platitor de TVA si TVA tot il trece de fiecare data la cheltuieli. cum se intocmesc corect formulele contabile?
multumesc anticipat

Accountant
16.07.2012, 18:40
dar in cazul in care nu este platitor de TVA si TVA tot il trece de fiecare data la cheltuieli. cum se intocmesc corect formulele contabile?
multumesc anticipat
De ce sa treaca TVA la cheltuieli?

felicia
17.07.2012, 19:01
ce facem atunci cind nu suntem platitori de tva, respectiv de fiecare data TVA trece la cheltuieli, care sunt formulele contabile?

felicia
17.07.2012, 19:05
de fiecare data cind cumpar un produs (ex: rechizite de birou) trec suma tva la cheltuieli, doar eu indiferent de statutul intreprinderii (platitor sau neplatitor) nu am dreptul sa maresc valoarea bunurilor achizitionate. Asta am avut in vedere
acum in cazul carnetelor de munca, daca initial cind se cumpara ele se trece TVA la cheltuieli pe ce suma ii scriu factura (toata sau doar la valoarea carnetului) si cum sunt formulele contabile anume cu TVA pentru neplatitori de tva?
multumesc anticipat

Accountant
17.07.2012, 20:03
de fiecare data cind cumpar un produs (ex: rechizite de birou) trec suma tva la cheltuieli, doar eu indiferent de statutul intreprinderii (platitor sau neplatitor) nu am dreptul sa maresc valoarea bunurilor achizitionate. Asta am avut in vedere

Dupa regula generala platitorul de TVA trece suma TVA in cont, iar neplatitorul - o pune in costul activului/serviciului.

acum in cazul carnetelor de munca, daca initial cind se cumpara ele se trece TVA la cheltuieli pe ce suma ii scriu factura (toata sau doar la valoarea carnetului) si cum sunt formulele contabile anume cu TVA pentru neplatitori de tva?
multumesc anticipat
Carnetul de munca este procurat sa fie remis in suma integra lucratorilor, astfel nu este nici un temei a pune TVA la cheltuieli.

Genutsa
07.08.2012, 08:18
Скажите, пожалуйста, где можно приобрести трудовую книжку?

Rica
07.08.2012, 09:16
Tehnodesing
Chisinau str. Mateevici 29
tel. 24-12-84

savoronga
28.09.2012, 20:43
angajatul a procurat carnetul de munca de la persoane fizice de la piata centrala in 1999. exista vreun risc ultreior pentru a nu i se recunoaste inscrierile sau altceva? ce masuri ar trebui luate?

Cristin
03.10.2012, 15:47
Am aşa o întrebare: lucrătorul a fost angajat în 2009, atunci a cerut să i se deschidă carnet de muncă dar nu sa făcut... ce putem face pentru a îndrepta situaţia cu mai puţine încălcări? Mulţumesc anticipat...

Marin
03.10.2012, 21:22
Sunt citeva solutii
1. Schimbati CIM cu angajatul dat si facetel ca a fost angajat prin cumul din 2009 pina la moment, iar acuma sa scrie cerere de demisie de la locul de munca prin cumul si sa fie incheiat alt CIM la locul de munca de baza, avind tot dreptul de a deschide un carnet de munca la data incheerii noului CIM la locul de munca de baza
2. Puteti scri o lamurire pe numele directorului cu indicarea pricinnei nedeschiderii carnetului de munca in 2009 si la decizia directorului veti deschide un carnet nou cu data prezenta
Solutii pot sa fie si mai multe dar nu toate sunt legale

P.S. va fi o mica eroare in cazul 2, carnetul va fi deschis la data prezenta, iar inscrierea de angajare va fi anul 2009, in cazul dat puteti sa imi scriti sau sa ma telefonati si va pot sugera cum sa faceti sa fie bine pentru toti

moldcont
10.10.2012, 17:19
Se indica in carnet de munca despre lucrul in comul?

Accountant
10.10.2012, 19:08
Se indica in carnet de munca despre lucrul in comul?
La dorinta angajatului.

niusha26
07.12.2012, 23:20
Ajutati-ma, va rog! am pefectat carnet de munca de 2 ori pentru acelasi angajat, dar si i s-a retinut de 2 ori din salariu pentru carnetul de munca.. Care ar fi solutia? Multumesc anticipat

savoronga
08.12.2012, 08:44
anulati un carnet, ca deteriorat. iar retinerea din salariu puteti face prin storno.

niusha26
08.12.2012, 11:27
Mulțumesc mult!!!!!!!!!!::-):

Marin
08.12.2012, 18:49
Se indica in carnet de munca despre lucrul in comul?
HOTĂRÎRE Nr. 1449
din 24.12.2007
privind carnetul de muncă

40. Înscrierea în carnetul de muncă a datelor privind munca prin cumul se efectuează la dorinţa salariatului (în baza cererii acestuia) de către serviciul personal de la locul de muncă de bază. Drept temei pentru efectuarea acestor înscrieri servesc copiile ordinelor (dispoziţiilor, deciziilor, hotărîrilor) sau certificatele privind angajarea şi eliberarea salariatului din funcţia cumulată, eliberate de unitatea respectivă.

Aliona!
25.12.2012, 17:07
Buna!
Voi faceti inscrieri in carnetul de munca in cazul modificarii starii civile, studii..? e obligatoriu?
Se intimpla situatii cind angajatul imi aduce carnetul si nu e scris nimic in el la starea civila, dar el e casatorit, are copii?

Marin
25.12.2012, 17:40
Buna!
Voi faceti inscrieri in carnetul de munca in cazul modificarii starii civile, studii..? e obligatoriu?
Se intimpla situatii cind angajatul imi aduce carnetul si nu e scris nimic in el la starea civila, dar el e casatorit, are copii?

Da. inscrierile se fac obligatoriu
In caz daca nu au fost facute de angajatorul precedent inscrierile in carnetul de munca atunci le face intreprinderea unde e angajat in prezent in baza documentelor care au fost prezentate

Aliona!
26.12.2012, 08:08
Mersi de raspuns!
Dar daca un angajat are copil in virsta de 17 ani, si in carnet nu este inregistrat copilul, are rost sa-l inregistrez eu, doar in curind are 18 ani (conform art. 25 HG 1449 din 24.12.2007)?

HunterBoss
16.01.2013, 11:41
Salutare la toti! Am o problema, la care nu pot gasi solutia. Pe parcursul anului 2012 am procurat carnete de munca, si le-am luat la evidenta cu suma totala inclusiv TVA, fara a trece TVA in cont. Tot in acest timp am indeplinit mai multe carnete la angajati, unul dintre ei s-a concediat in luna noiembrie, iar contravaloarea carnetului n-am retinut-o si nici factura fiscala nu am scris-o.
Cum sa procedez in acest caz? Ce pret sa includ in factura fiscala pentru carnetul de munca? Se poate de eliberat cec cu data mai tirzie decit data FF? Va multumesc mult pentru atentie!

savoronga
16.01.2013, 15:14
daca nu ati retinut valoarea carnetului de la anagajat, o dati la cheltuieli, insa nu o recunoasteti in scopuri fiscale. iar daca el va achita acum costul carentului, scrieti factur, nu factura fiscala si bateti cec ina aparatul de casa.

Accountant
16.01.2013, 20:33
Cum sa procedez in acest caz?
http://contabilsef.md/newsview.php?l=ru&idc=13&id=5280

Acs
29.01.2013, 08:22
In caz ca am perdut carnetul de munca si fisa galbena am uitat denumirea, cum pot sa anulez tot si sa fac altul, nu tare mult era in registrat in carnet... ???

olicika
29.01.2013, 20:49
costul carnetelor de munca se va retine din salariu obligatoriu sau exista si alta procedura?
În conformitate cu pct.80 al Regulamentului privind completarea, păstrarea şi evidenţa carnetului de muncă, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.1449 din 24.12.2007, la întocmirea carnetului de muncă angajatorul încasează de la salariat contravaloarea acestuia.
Astfel constatăm că carnetele de muncă, transmise angajaţilor cu compensarea cheltuielilor aferente, nu constituie o livrare impozabilă.
Prin urmare, la eliberarea carnetelor de muncă angajaţilor pe parcursul lunii calendaristice se va întocmi un registru (listă) cu indicarea informaţiei (numele, prenumele angajatului, funcţia deţinută, seria şi numărul carnetului de muncă, data eliberării şi semnătura angajatului).
La finele lunii, în baza registrului privind eliberarea carnetelor se va întocmi factura la suma totală aferentă carnetelor eliberate. Prin urmare, transmiterea carnetelor de muncă angajaţilor nu reprezintă venit/cheltuieli pentru entitate şi respectiv nici livrare impozabilă cu TVA.
În contabilitatea financiară valoarea carnetelor de muncă procurate de la producător, inclusiv suma TVA se înregistrează ca majorare a cheltuielilor anticipate curente şi a altor datorii pe termen scurt.
Ulterior, valoarea carnetelor de muncă eliberate angajaţilor se reflectă ca majorare a creanţelor pe termen scurt ale personalului şi diminuare a cheltuielilor anticipate curente.

Cel putin asa nea raspuns fiscul la o adresare de-a nostra::-):

Rica
11.02.2013, 15:31
Salut! Ajutati-ma va rog in urmatoarele: CIM a fost modificat printr-un acord suplimentar in care se prevede ca angajatul va indeplini o alta functie. Cum se fac inscrierile in carnetul de munca (textul)?

Accountant
11.02.2013, 19:22
Salut! Ajutati-ma va rog in urmatoarele: CIM a fost modificat printr-un acord suplimentar in care se prevede ca angajatul va indeplini o alta functie. Cum se fac inscrierile in carnetul de munca (textul)?
"41. Transferul salariatului la o altă muncă permanentă în cadrul aceleiaşi unităţi se perfectează în acelaşi mod ca şi angajarea la lucru".

Rica
12.02.2013, 13:55
Multumesc. Dar asi vrea sa concretizez daca textul il formulez corect. De ex. "Transferat in functie de inginer"

Accountant
12.02.2013, 17:34
Multumesc. Dar asi vrea sa concretizez daca textul il formulez corect. De ex. "Transferat in functie de inginer"
E bine.

savoronga
04.07.2013, 10:56
in carnetul de munca se aplica stampila pentru fiecare inscriere privind angajarea si eliberarea din serviciu sau o singura stampila pentru ambele inscrieri?

Lilianaion
04.07.2013, 11:48
in carnetul de munca se aplica stampila pentru fiecare inscriere privind angajarea si eliberarea din serviciu - pct 37, 61 din HG privind Carnetul de munca nr.1449 din 24.12.2007

Cristina Utilizator Nou
26.02.2014, 11:39
Ma ajuta cineva? Unde în Chișinău se oferă cursuri de Resurse Umane? Unde să se preadea în mare măsură legislația muncii, tot ce ține de angajare, eliberare din funcție, concediile, angajare prin cumul, tot ce se scrie în cărticica de muncă? etc, să se aducă la cunoștință toate legile despre angajați , cu care se lucrează la întreprindere. Mulțumesc!

frumosul
26.02.2014, 12:48
Ma ajuta cineva? Unde în Chișinău se oferă cursuri de Resurse Umane? Unde să se preadea în mare măsură legislația muncii, tot ce ține de angajare, eliberare din funcție, concediile, angajare prin cumul, tot ce se scrie în cărticica de muncă? etc, să se aducă la cunoștință toate legile despre angajați , cu care se lucrează la întreprindere. Mulțumesc!

Incercati aici
http://md.kompass.com/live/ro/w8620021/cursuri-instruire-reinstruire-domeniul-businessului-comertului-administratiei/cursuri-instruire-managementul-resurselor-umane-1.html#.Uw3UguN_ty0